›› Dzisiaj jest czwartek, 19 października 2017 roku. ‹‹

sprawozdanie za rok 2015

7 marca 2015
Przedwczesne powitanie wiosny

Żeby tradycji stało się zadość nie mogło nas zabraknąć i tym razem Piękna pogoda mogła jedynie dodatkowo zachęcić nas do stawienia się na zimowych (chociaż te trudno było tak nazwać) Brzozówkach. Towarzyszyli nam nasi myszkowscy harcerze, którzy chcieli zobaczyć coś nowego, a przy okazji przekonać się jak to jest znaleźć się kilka metrów pod ziemią wśród nietoperzy  /więcej.../

25-26 kwietnia
Biwak Wiosenny

To już taka nasza tradycja, że w ostatni kwietniowy weekend spotykamy się nad jedną z jaskiń, nad którą sprawujemy pieczę: Wiercicą. Biwak, czyli namioty, ognisko płonące całą noc, gitara w tle, itp, itd... I tym razem nie mogło być inaczej.  /więcej.../

18 maja
Młodzi adepci speleologii z myszkowskiej "Czwórki"

W poniedziałkowy poranek, mieliśmy przyjemność gościć w bazie "Speleo-Myszków" dzieciaki ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Myszkowie. Licząca ponad 10 osób grupa uczniów, zawitała na warsztaty ekologiczne prowadzone przez nasze stowarzyszenie.  /więcej.../

21 maja
Święci schodzą do piekieł

Wraz z Nowicjuszami Zakonu Paulinów z Leśniowa, wyruszyliśmy po raz kolejny na szlak fascynujących zjawisk krasowych jurajskiej ziemi. Celem tej wycieczki były jaskinie znajdujące się w Górach Towarnych koło Olsztyna tj. Jaskinie Towarna i Dzwonnica oraz Jaskinia Cabanowa.  /więcej.../

22 maja
W podziemiach Tarnowskich Gór

W piątkowy wieczór w składzie Burzik, Kinga, Strażak, Marek, Zbyszek i Grzegorz oraz 2 przewodników mieliśmy okazję zobaczyć w jakich warunkach pracowali XVIII wieczni gwarkowie tyle o historii.  /więcej.../

26-28 maja
ABW, CBŚ i Straż Graniczna na ćwiczeniach w Myszkowie

Stowarzyszenie na Rzecz Ochrony Podziemnych Zjawisk Kresowych zaoferowało służbom specjalnym poligon do ćwiczeń. Miejscem tym były pozostałości po magazynach przy ul. Kopernika.  /więcej.../

7 czerwca
IX Msza Św. w jaskini Wiercica

W niedzielne przedpołudnie, juz po raz dziewiąty, spotkaliśmy się w gronie pasjonatów jaskiń, gór i przygody u wrót chronionej przez nasze stowarzyszenie jaskini Wiercicy. Jak każe tradycja Speleo-Myszków, to właśnie w jej wnętrzu, każdego roku w pierwszą niedzielę czerwca odprawiana jest Msza Święta za wszystkich tych, którzy swoje życie związali z górami i jaskiniami.  /więcej.../

9 czerwca
W sztucznej jaskini tłok

We wtorek, do drzwi bazy Speleo-Myszków zastukały dwie grupy dzieciaków chcące poznać piękny, podziemny świat Jury Krakowsko-Częstochowskiej, byli to uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Myszkowie.  /więcej.../

19 czerwca
Wypad za miasto

W dniu dzisiejszym oprowadzaliśmy po jaskiniach krasowych naszego regionu podopiecznych świetlic środowiskowych z Myszkowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od jaskiń zlokalizowanych w okolicy Gór Towarnych. Jako pierwsze "zaliczone" zostały połączone jaskinie Towarna i Dzwonnica  /więcej.../

29 sierpnia
W krainie rysunku i jaskin

W związku z odbywającym się V zjazdem karkykaturzystów na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej postanowiliśmy spotkać się z uczestnikami, aby pokazać im nasz podziemny świat. Wybór miejsc do pokazania był prosty: Góry Towarne, Rezerwat Zielona Góra i okolice Olsztyna.  /więcej.../

11 września
Nocne manewry z nietoperkami

Ciekawe warsztaty, spora liczba pasjonatów, dużo teorii, moc praktyki i super przygoda to wszystko znalazło się na II Jurajskiej Nocy Nietoperzy w Podlesicach. Co oczywiste, na spotkaniu nie mogło zabraknąć także i nas.  /więcej.../

2 października
Jura z przymrużeniem oka

W dniu dzisiejszym w Galerii Sztuki Współczesnej GOK, w Poraju, odbył się wernisaż ''Jura na wesoło'', na której znalazły się prace karykaturzystów z jurajskich plenerów odbywających się w latach 2011 - 2015. Pojechaliśmy zobaczyć tę wystawę z dwóch powodów: to my w tym roku oprowadzaliśmy goszczących na Jurze karykaturzystów z różnych rejonów Polski (i nie tylko) oraz przez zwykłą ciekawość.  /więcej.../

10-11 października
Jesienne Brzozówki

Dzięki organizowanej przez Speleoklub Brzeszcze imprezie, dwa razy w roku (na przełomie zimy/wiosny i jesienią) mamy okazje nie tylko do zwiedzenia jednego z największych odkryć na Jurze ostatnich lat, jaskini Brzozowej, ale i spotkania się z ludźmi, dzielącymi nasze pasje i zainteresowania. Klimat, jaki panuje na tych spotkaniach, jest trudny do opisania. Tematyka jaskiniowych podbojów, gdzie gadulstwu nie ma końca, ognisko, bardzo smaczna zupka...  /więcej.../

15 października
Rotunda - wielka demolka, cz. 1

Pozostałości po magazynach i budynek "rotundy" przy ulicy Kopernika w świetle prawa przeszły już pod nasze rządy. W przyszłości powstanie tutaj przestrzeń dla sportów ekstremalnych. Strasząca dziś rudera może stać się nie lada atrakcją nie tylko dla mieszkańców naszego miasta... W wymienionym powyżej dniu nadszedł czas na zrealizowanie pierwszej części naszych planów. Wielka demolka, z której fotograficzną relację można obejrzeć w  galerii zdjęć

Z pozdrowieniami
Katarzyna Kłosek
Sekretarz Speleo-Myszków

16 października
Młode pokolenie Myszkowian wkracza do podziemi.

W stowarzyszeniu Speleo-Myszków przygoda z eko-edukacją trwa nieprzerwanie od lat i to niezależnie od dnia tygodnia oraz pory roku. 16 października naszą bazę speleologiczną, znajdującą się w podziemiach MDK, odwiedzili uczniowie z Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi z Myszkowa.  /więcej.../