›› Dzisiaj jest czwartek, 19 października 2017 roku. ‹‹

sprawozdanie za rok 2014

5 stycznia 2014
Dokończenie tryptyku Las Góra

Z początkiem 2014 roku postanowiliśmy dokończyć zwiedzanie podziemnych pustek na wzniesieniu Las Góra koło Rodak. Została nam do zaliczenia pierwsza z trzech nowo odkrytych jaskiń, zwana potocznie "Józkiem". Wiosenna pogoda zachęcała do wyjazdu. Do standardowej ekipy (Zwierzątko, Krzysiek i Kacper) dołączyli tym razem Ania z Markiem. /więcej.../

11-12 stycznia 2014
Biwak zimowy - tym razem Vysoká Magura

Aby podtrzymać tradycję, w sobotnie popołudnie wybraliśmy na biwak zimowy organizowany przez Jurka Ganszera ze Speleoklubu Bielsko Biała. Tym razem miejscem spotkania była Vysoká Magura (1115 m n.p.m.) należąca do Grupy Oszusa w Beskidach Orawskich na Słowacji.  /więcej.../

19 stycznia 2014
I znów okolice Rodak

Wiedzeni nieodpartą tęsknotą za ciemnymi czeluściami ponownie odwiedziliśmy okolice Rodak. Tym razem swoje kroki skierowaliśmy do starego klasyka - Jaskini w Świniuszce. Wyjazd był stricte treningowy. Przy okazji postanowiliśmy trochę przeszkolić nasz nowy narybek: Kaśkę i Łukasza. Szkolących było aż pięciu: Diobeł, Jarek, Kacper, Krzysiek i Zwierzątko.  /więcej.../

25 stycznia 2014
Do boju ruszyliśmy nocą

To był dość szalony wyjazd. W sobotę po południu zadzwonił do mnie Diobeł, że Ziro & co. jadą na nocną eksplorację do Doliny Będkowskiej. Decyzja zapadła błyskawicznie - jedziemy. Już o zmroku wyruszyłem z domu zabierając po drodze Zwierzątko z Katowic i Diobła z Trzebini. Zostawiliśmy samochód na dnie doliny i rozpoczęliśmy mozolne podejście na grzbiet wzniesienia.  /więcej.../

27-31 stycznia 2014
Jurajskie "zimówki"

W dniach 27 - 31 stycznia 2014 r., podczas ferii zimowych pojawiłem się na jurze z grupą młodzieży z Domu dla Dzieci w Pręgowie koło Gdańska. W poniedziałek zakwaterowaliśmy się w "Jurajskim Olszynie" i co sił w silnikach pognaliśmy do bazy w Myszkowie. Tutaj skorzystaliśmy z ciekawej prelekcji, obejrzeliśmy mnóstwo eksponatów i - co najważniejsze, zostaliśmy wyposażeni w sprzęt wspinaczkowy, kaski, czołówki oraz gustowne wdzianka. W tym miejscu szczególne podziękowania dla Rava, Strażaka i Mikiego. Dzieciom najbardziej do gustu przypadł nasz niedźwiadek.  /więcej.../

9 lutego 2014
Wiosenna Jura zimową porą

Spotkanie z Rafałem Klimarą na biwaku zimowym zaowocowało wspólnym wyjazdem na Jurę. W niedzielne popołudnie umówiliśmy się na parkingu w Dolinie Wiercicy. Przyjechało w sumie 12 osób ze Speleoklubu Bielsko-Biała i nie tylko. Ze starych znajomych był jeszcze Jarek Surmacz i Kasia "Mysza" Szczerba. Pojechaliśmy w kierunku Siedlca.  /więcej.../

15 lutego 2014
Zeszłoroczne porachunki załatwione

W zeszłym roku "wielka woda" w Wielkim Korytarzu nie wpuściła nas do wnętrza jaskini Kasprowej Niżnej. Szybki wywiad telefoniczny - Gniazdo jest suche. Jadąc opłotkami w miarę szybko dotarliśmy do Zakopanego. Cena parkingu w Kuźnicach nieco nas zmroziła - 30 PLN.  /więcej.../

23 lutego 2014
Zimna na sportowo

Przed wyjazdem do Rumuni wyskoczyliśmy do jaskini Zimnej. Szybki wywiad - Ponor suchy, jedziemy. Na wszelki wypadek zabraliśmy jednak wodery i opeki. Bladym świtkiem umówiłem się w Katowicach z Krzyśkiem. Pogoda była super, po drodze zgarnęliśmy Diobła z Trzebinii. Na obwodnicy Krakowa pojawiła się gęsta mgła.  /więcej.../

1 marca 2014
Spotkanie przedwyjazdowe

Nadszedł najwyższy czas ustalić ostateczne szczegóły wyjazdu do Rumunii. W sobotni wieczór spotkaliśmy się w bazie Speleo Myszków z Tomkiem Postawą, który udzielił nam wskazówek,co, gdzie, jak i dlaczego. A co najważniejsze, to on załatwił nam bazę na miejscu w Rumunii i umówił z gospodarzem.
 /więcej.../

9-14 marca 2014
W poszukiwaniu hrabiego Draculescu...

Stało się... Wytrwale planowany od października zeszłego roku, tygodniowy wyjazd do naszych dalekich południowych sąsiadów jest już za nami. Do Rumunii wybrało się łącznie 20 osób /członków i sympatyków Speleo-Myszków/. Część ekipy wyjechała z Polski w sobotę wieczorem, reszta w niedzielny i bardzo chłodny poranek. Po kilku przygodach związanych z dojazdem do celu (brak map, GPS-u, nagłe zmiany trasy) stawiliśmy się na miejscu w komplecie. Plan był prosty, łatwy i przyjemny. Chcieliśmy zwiedzić jak największą liczbę jaskiń (różniących się od naszych jurajskich), zrelaksować się i liznąć trochę rumuńskiego folkloru. Ale po kolei...  /więcej.../

30 marca 2014
Ćwiczeń ciąg dalszy

Dzisiaj niektórzy po raz pierwszy zjechali do jaskini pomimo braku ćwiczeń. W składzie: Ela, Strażak, Wiesiek, Burzikii, Dośka i Jarek z Bielska, wybraliśmy się do Jaskini Koralowej. Dośka została wrzucona na głęboką wodę, ponieważ wcześniej nie ćwiczyła zjazdu do jaskini.  /więcej.../

6 kwietnia 2014
Trzebniowska i okolice

Dzień zapowiadał się pięknie. Nie mieliśmy sprecyzowanych planów na niedzielę więc postanowiliśmy pojechać do Trzebniowa i zobaczyć czy coś się zmieniło od ostatnich odwiedzin w Jaskini Trzebniowskiej. Telefonicznie ugadaliśmy się z Prezesem, że rano skoro świt będziemy pod jego domem. Burzik z Dośką wyjechali z Tarnowskich Gór i około 10 byli pod domem Strażaka. Szybko spakowaliśmy sprzęt do samochodu i ruszyliśmy do Trzebniowa.  /więcej.../

12 kwietnia 2014
Szmaragdowa

Po ostatnim jaskiniowym wypadzie postanowiliśmy, że następną naszą jaskinią będzie Jaskinia Szmaragdowa w Rudnikach. W sobotę, na tydzień przed świąteczną gorączką, umówiliśmy się pod OSP w Rudnikach w składzie: Ela, Strażak, Kinga, Krzysiek i Dośka.  /więcej.../

12-13 kwietnia 2014
Speleomiting i Stary Hrad

Jaskiniowe plany na weekend były nieco inne, ale wyższa konieczność zmusiła mnie do ich zmiany. Na zaproszenie słowackich kolegów pojechaliśmy bowiem na Speleomiting organizowany przez SSS (Slovenska Speleologicka Spoločnost). To impreza w stylu naszego walnego zebrania KTJ PZA połączonego ze Speleokonfrontacjami.  /więcej.../

26 kwietnia 2014
Wypadek w Jaskini Wiernej

Z wielką przykrością informujemy, że w sobotę podczas zwiedzania Jaskini Wiernej zginął nasz kolega Łukasz Naporowski z Łodzi. Bezpośrednią przyczyną śmierci było przygniecenie przez potężną wantę, która samoistnie oberwała się od stropu w Grzybiarni. Wypadek ten przypomina, jak niebezpieczny jest sport, który uprawiamy, nawet przy zachowaniu wszystkich reguł bezpieczeństwa.

Składamy wyrazy głębokiego współczucia dla rodziny i przyjaciół Łukasza.

Speleo Myszków

20 maja 2014
Przedszkolaki w podziemiach...

Ciepły wtorkowy poranek. Bazę Speleo-Myszków odwiedziły sympatyczne Krasnale z Przedszkola Miejskiego nr 1 w Porębie. Dzieci wraz ze swymi opiekunami chciały dowiedzieć się czegoś o działalności naszego stowarzyszenia, posłuchać ciekawostek na temat Jury i jej podziemnego świata oraz zobaczyć przygotowane przez nas ekspozycje edukacyjne. Zstąpiły więc bez cienia strachu do podziemi... MDK.  /więcej.../

25 maja 2014
GOPR w Wiernej

W dniu 25.05.2014r. wybraliśmy się do jaskini Wiernej z Jurajską Grupą GOPR w składzie: Adam Van der Coghen - naczelnik, Marcin Feliks, Wojciech Machalski, Katarzyna Kita, Bartek Hyla. Z naszej strony uczestniczyli: Jarosław Noszczyk - Jaro, Robert Makuch - Miki, Łukasz Bala, Ela Noszczyk, Kasia Kłosek, Dawid Początek, Kinga Cichoń-Burzyńska, Krzysztof Burzyński oraz Grzegorz Skorek-Strażak.  /więcej.../

8 czerwca 2014
Msza Św. w jaskini WIercica

To już po raz ósmy grotołazi i taternicy z całej Polski spotykają się nad jaskinią Wiercica (Ostrężnik, gmina Janów), by w pięknych okolicznościach przyrody powspominać tych, którzy zginęli w górach i jaskiniach świata, i wysłuchać mszy, która odbywa się w ich intencji.  /więcej.../

24 czerwca 2014
Młodzież z ZSP nr1 w naszej bazie

W dniu 24.06.2014 r. naszą siedzibę w MDK odwiedzili uczniowie z Zespołu Szkół nr.1 w Myszkowie. Byli pod czujną opieką pani Jolanty Czajkowskiej i pani Kingi Stempel.  /więcej.../

19-20 lipca 2014
Biwak rodzinny: Speleo-Myszków i Przyjaciele

Po raz kolejny spotkaliśmy się na biwaku rodzinnym organizowanym przez Speleo-Myszków dla członków stowarzyszenia, ich rodzin oraz przyjaciół. Tradycyjnie miejscowością, do której się udaliśmy był Trzebniów. Więcej o... w fotogalerii

25-27 lipca 2014
Wyjazd w Tatry

W dniu moich imienin, 25.07.2014 z garstką znajomych postanowiliśmy pojechać w Tatry na weekend, który miał być zwieńczeniem mojego urlopu. Nie myśląc długo o godzinie 16.00 zapakowałem "Zdzicha", rodzinkę i wyruszyłem w trasę. O dziwo droga przejazdu nie była zakorkowana więc o 19.00 byliśmy już na miejscu. Zatrzymaliśmy się w pensjonacie u Pani Zosi, gdzie z pokojów mieliśmy widok na Giewont. Wieczorem jak każdy przyzwoity turysta poszedłem z żonką na Krupówki. Około 22.00 dojechali do nas Strażak i Złotowłosa Ela. Przy wieczornym piweczku zaplanowaliśmy co będziemy porabiać z tak mile zaczynającym się weekendem.  /więcej.../

18 sierpnia 2014
Kajakiem po Pilicy

Pilica zaliczona a raczej jej malutki dziewiętnastokilometrowy odcinek pomiędzy Maluszynem a Krzętowem. Było miło i przyjemnie a przede wszystkim wesoło tym bardziej, że wielu z nas trzymało wiosło w ręce po raz pierwszy. Zapraszamy do fotogalerii

31 sierpnia 2014
Jaskinia Kroczycka i Berkowa

Dzień zapowiadał się nieciekawie. Wyruszyliśmy z poranną mgłą z Tarnowskich Gór do Podlesic, gdzie o 9.00 dojechała do nas ekipa z Myszkowa. W pełnym składzie: Burziki, Strażak, Złotowłosa, Kasia i Łukasz chcieliśmy dostać się do Żabiej, niestety nie było nam to dane.  /więcej.../

30-31 sierpnia 2014
Akcja - Czysta Jura

Po raz koleiny wzięliśmy udział w akcji organizowanej przez Katowicki Klub Speleologiczny "Czysta Jura". W tym roku przebiegała ona na terenie Złotego Potoku i okolic. Podczas tegorocznej akcji zostały przeprowadzone warsztaty z pierwszej pomocy przedmedycznej. Zapraszamy do fotogalerii

7 września 2014
Zakonnicy pod ziemią

Udało nam się namówić grupę zakonników z leśniowskiego klasztoru ojców Paulinów (d. Karmelitów Bosych) na wspólny wyjazd i zwiedzanie jednej z najpiękniejszych jaskiń na naszej jurze krakowsko-częstochowskiej. Grupa ośmiu nowicjuszy, która pod czujnym okiem dwóch ojców przełożonych zwiedziła jaskinię, była bardzo zadowolona z wycieczki i możliwości wejścia do nieznanego dla nich do tej pory świata. W wyjeździe udział wzięli: o. Wojtek, o. Piotr, Maksymilian, Grzegorz, Adam, Bonawentura, Karol, Piotr, John i Florian. Zapraszamy do fotogalerii.

Katarzyna Kłosek

13-14 września 2014
Biwak integracyjny KKS

W ostatni weekend byliśmy na biwaku integracyjnym na który zostaliśmy zaproszeni przez Katowicki Klub Speleologiczny. Biwak odbył się w miejscowości Biskupice na polu namiotowym koło rezerwatu Sokole Góry. Zdjęcia z imprezy w fotogalerii

21 września 2014
Jesienne Brzozówki

Jako że byliśmy i odhaczyliśmy swoją obecność na wiosennych Brzozówkach, nie mogło nas więc zabraknąć i tym razem. Ten wyjazd jednak dużo różnił się od poprzedniego: towarzyszyły nam krasnale z rodzinnych domów dziecka z okolic Myszkowa.  /więcej.../

29 września 2014
Ratownicy GOPR i CSRG przystąpili do działań.

W dniu 29.09.2014 (poniedziałek) ratownicy GOPR-u wspólnie z ratownikami Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego z Bytomia usunęli groźną wantę znajdującą się tuż przy wejściu do jaskini Kroczyckiej.  /więcej.../

4 października 2014
Jaskiniowa sobota

Tego pięknego dnia po raz kolejny zabraliśmy podopiecznych okolicznych domów dziecka na wycieczkę po jednej z najpiękniejszych jaskiń na naszej jurze krakowsko-częstochowskiej. Zgodnie z obietnicą pokazaliśmy im jedną z najpiękniejszych jaskiń tu dostępnych, która robi niesamowite wrażenie na każdym, kto przynajmniej raz w niej był  /więcej.../

11 października 2014
Jaskiniowa sobota cz.II

Tego pięknego sobotniego poranka zebraliśmy sporą grupę naszych dzielnych zuchów, które tak ochoczo zapoznają się z podziemnym światem i wspólnie wyruszyliśmy na wyprawę w okolice Częstochowy. Naszym celem było pokazanie dzieciom jednej z najpiękniejszych w tym rejonie jaskiń i opowiedzenie im co nieco o historii jej odnalezienia. W wycieczce udział wzięli: Przemek, Krzysiek, Oskar, Filip, Aleksander, Jan, Krzyś, Radosław, Mateusz, Majka, Krzysztof, Kinga, Zbyszek i Strażak.
Zdjęcia w fotogalerii

17 października 2014
Sympozjum Speleologiczne - Kletno 2014

W piątek o 7.30 w składzie: Burzik , Strażak, gościnnie Marysia i Ela wyruszyliśmy na 48 Sympozjum Speleologiczne - Kletno 2014. Po trzech godzinach jazdy i szybkim śniadaniu spakowaliśmy worki ze sprzętem i zajechaliśmy do pierwszej jaskini (Radochowska).  /więcej.../

25 października 2014
Pamięci Łukasza Naporowskiego

W dniu 25 października (sobota) spotkaliśmy się po raz kolejny przy wejściu do jaskini Wierna, by uczcić pamięć i wspomnieć Łukasza Naporowskiego z Łódzkiego Klubu Speleologicznego, który sześć miesięcy temu zginął tragicznie, przygnieciony w jaskini przez ogromną prawie tonową wantę.  /więcej.../

11 listopada 2014
Świąteczna wycieczka

W ten wolny od pracy i obowiązków wtorek wybraliśmy się wraz z grupą znajomych w okolice Częstochowy, by zwiedzić i pokazać tzw. świeżakom okoliczne jaskinki. Nasz wybór padł na: Zieloną Górę (zwaną też Kolumnową), Cabanową, Towarną i Dzwonnicę.  /więcej.../