›› Dzisiaj jest środa, 24 stycznia 2018 roku. ‹‹

15 czerwca 2013
"Spacerek po Sokolich"

W niedzielne popołudnie wybraliśmy się na spacer po Sokolich Górach. W planach było odwiedzenie miejsc zarówno dobrze znanych jak i takich, gdzie nas jeszcze nie było albo byliśmy bardzo dawno temu. Oprócz weteranów speleologicznych - Krzyśka, Kacpra i kontuzjowanego Z. pojechała z nami młodzież jaskiniowa ze Speleo Myszków: Dawid i Kamil.

Wycieczkę zaczęliśmy od parkingu przy drodze z Olsztyna. Podeszliśmy pod skałkę Pielgrzym, na którym wisieli w najróżniejszych pozycjach kursanci szkoleni przez Melona z WKTJ. Chwila pogawędki i Pochyła. Wstyd przyznać ale ostatni raz na dole byłem chyba ze 20 lat temu. Na szczęście zaległości zostały nadrobione. Potem podeszliśmy pod Bońka i zaliczyliśmy kolejny obiekt jaskiniowy - Studnię w Amfiteatrze. Studnia i okoliczne skałki również były gęsto oblepione kursantami i wszelakiej maści wspinaczami. Niespiesznie podeszliśmy pod Urwistą i zjechaliśmy treningowo do środka. Dużym samozaparciem wykazał się Z., który wyszedł z jaskini posługując się tylko jedną ręką . Gratulacje również dla Kamila, dla którego był to swego rodzaju chrzest jaskiniowy. Na dole jeden z bocznych korytarzy jest całkowicie zasypany więc zwiedzenie całej próżni bez solidnych prac ziemno-wykopaliskowych jest niemożliwe. Po wyjściu z jaskini bocznymi ścieżkami podeszliśmy na szczyt Pustelnicy, zaliczając przy okazji kilka szpaciarni i bliżej niezidentyfikowanych obiektów krasowych. Pod szczytem kwitła sobie pięknie rzadka lilia złotogłów. Na Pustelnicy odszukaliśmy Szczelinę Frakcji N, która w środku brutalnie zweryfikowała nasze gabaryty. Nie zrażeni przeciwnościami powędrowaliśmy granią Puchacza do Jaskini Komarowej. Tam krótki popas i odpoczynek. Powałęsaliśmy się trochę po okolicy bez jakichś specjalnych osiągnięć eksploracyjnych. W drodze powrotnej zajrzeliśmy jeszcze do Olsztyńskiej i pobliskich schronisk. Dzionek zakończyliśmy zjazdem do Avenu Wszystkich Świętych. /więcej fotek w galerii/