›› Dzisiaj jest wtorek, 23 stycznia 2018 roku. ‹‹

12-13 stycznia 2013
Biwak zimowy - Hala Śmietanowa

Jak co roku nie mogło nas zabraknąć na biwaku zimowym organizowanym dla "szerokich mas" przez Jurka Ganszera "Prymulę" ze Speleoklubu Bielsko-Biała. A był to już 19 biwak zimowy. W sobotni wieczór spotkaliśmy się na przełęczy między Halą Śmietanową a Policą w Beskidzie Żywieckim.

Tym razem pogoda dopisała. Zima była przecudna. Na miejsce dotarło 71 osób, wielu na nartach. Jak to mówi Prymula - nieważne były opcje polityczne, bez względu na kolor "myśli"! Zabawa przy ognisku była przednia, przyjacielskie rozmowy nie miały końca. Tradycyjnie o godzinie 22.00 wygłoszono przemówienie a o godzinie 9.00 dnia następnego wykonano szereg pozowanych zdjęć grupowych. Pomimo tego, że w nocy zarejestrowano - 12°C, tego część osób spała bez namiotów. Totalny hardkor, nikt jednak nie zamarzł ani nie odmroził kończyn, nosa i uszu .

Ekipa z Myszkowa była w tym roku reprezentowana przez duet Jarek i "Kacper". Dołączyli do nas Kaziu "Diobeł" i "Cygan" ze Speleo Olkusz. Wyszliśmy już o z Tymmroku z Mosornego Gronia i w pewnym momencie poszliśmy "nieplanowanym skrótem". Okazało się, że w nasze ślady (czytaj po naszych śladach) poszła duża ekipa (ponad 30 osób), którą prowadził Ziro ze Speleo Brzeszcze. Zmienili nas na przecieraniu szlaku i po mniej więcej pół godzinie dotarliśmy na miejsce biwaku. Na drugi dzień wracaliśmy już "normalną drogą" i okazało się że nasz skrót był okazał się zbawieniem. Końcowe podejście na Cyl Hali Śmietanowej jest bowiem wyjątkowo strome i skiturowcy nie mieliby żadnych szans. Zresztą dający z buta również dobrze by się zasapali. A tak było co prawda nieco dalej ale za to nie tak stromo. Podsumowując, był to chyba najfajniejszy biwak w ostatnich kilku latach, głównie z powodu wspaniałej, zimowej pogody.

Mam nadzieję, że za rok spotkamy się w szerszym gronie na jubileuszowym, 20-tym biwaku zimowym. Jurek zapowiedział, że specjalnie na tę okazję wybierze wyjątkowo atrakcyjne miejsce.