strona główna archiwum 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010

Sprawozdanie za rok 2010

31 grudnia /1 stycznia 2010 - Sylwester - bawiliśmy się w naszej nowej Bazie. W Nowy Rok spotkaliśmy się ponownie ok. 14 na "Poprawinach". (FOTO)

9 - 10 styczeń 2010 - Biwak zimowy - W tym roku spotkaliśmy się w Tatrach Wysokich, w strugach deszczu, a pobudka w „pływających śpiworach”. Nasze stowarzyszenie reprezentowało siedmioro osób. Było to ze względu na wiosenną pogodę nowe doświadczenie :-) Tutaj kilka fotek z biwaku.

11 lutego zorganizowaliśmy wycieczkę dla Nowicjatu z Leśniowa. W scenerii jakże zimowej nasz Prezes oprowadził grupę po okolicach Trzebniowa zwiedzając Jaskinie Narożną i Trzebniowską (piękne „chopki lodowe”).

16-19 luty Prezes z żoną szusowali na stokach Bukowiny i Białki Tatrzańskiej. Był to debiut narciarski Jego „lepszej połowy” - gratulacje. (foto)

24 - 25 kwiecień gościliśmy kolegów grotołazów na „IV Biwaku Pod Wiercicą”. Przy tej okazji tradycyjnie otwarte były dwie sąsiadujące ze sobą jaskinie Wierna i Wiercica. Zainteresowanie w tym roku było tak wielkie, że część przybyłych grotołazów, drugiego dnia w godzinach popołudniowych nie zdołało wejść do Jaskini Wiernej. W IV Biwaku Pod Wiercicą uczestniczyło ponad 100 osób. Tylu zwiedzało J. Wierną. Do wnętrza J. Wiercicy zjechało 50 osób. (foto)

Dnia 1 maja grupa miłośników jury z Łodzi oraz Piotrkowa dzięki uprzejmości Speleo-Myszkowa miała możliwość zwiedzenia najpiękniejszej jaskini na jurze... Jaskini Maurycego. Pozdrawiam - Tuptuś.

1 maja 2010 roku jaskinia Maurycego otworzyła swoje podziemia dla kolejnej grupy miłośników przygody. Ekipa płci obojga łącząca Jurę, Mazowsze i Podlasie podziwiała piękno podziemnego krasu, a przy okazji spędziła aktywnie czas wolny. Warto odnotować, że zauważalnie obniżyła się nam średnia wieku jaskiniowej braci. Do eksploracji Maurycego pod okiem Strażaka, Rav i Krzyśka przystąpili m.in.: ośmioletni Łukasz Gil, pięcioletni Korneliusz Siwek i rekordzista w branży speleo półtoraroczny Oluś Gil. Czyżby to już oczekiwana zmiana warty? Tylko patrzeć jak dzielni młodzieńcy zastąpią nas w stowarzyszeniu. Czego oczywiście bardzo sobie życzymy. Pozdrawiam RAV. (foto)

Dnia 3 maja Mycha i Model byli w Morawskim Krasie i zwiedzili Jaskinię Balcarka. Jaskinia Balcarka leży w północnej części Morawskiego Krasu, w Suchym Żlebie.

Dnia 4 czerwca zawitała do nas telewizja TVS. Odwiedzili Jaskinie Maurycego i naszą nową bazę. Z myślą o rozwoju turystyki w Myszkowie wybudowano sztuczną grotę. Edukacyjna jaskinia ma być wierną kopią jej naturalnego odpowiednika. Tutaj krótki reportaż ze strony TVS.

Tego dnia w Maurycym gościliśmy uczestników „50 Zlotu Przewodników Turystyki Kolarskiej PTTK”.

Dnia 6 czerwca ok. godz. 15-stej odbyła się IV Msza Św. w Jaskini Wiercicy, w intencji tych co zginęli w górach i jaskiniach. Już po raz czwarty przybyli wszyscy Ci, którzy chcieli w ten sposób uczcić pamięć swoich przyjaciół, których już niema między nami. I tym razem tą Mszę Św. celebrował Ojciec Piotr Graczykowski. (FOTO)

Dnia 7 czerwca w Katowicach odbyła się uroczystość wręczenia „Zielonych Czeków'2010”. Nasze Stowarzyszenie zostało laureatem konkursu „EkoAktywni'2010”. Przyznano nam nagrodę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Nasi koledzy klubowi uczestniczą w szkoleniu w Tatrach. (FOTO)

20 sierpnia Robert Renata Judytka Patryk w towarzystwie Ilony Bartka oraz ich syna Kacperka odwiedzili jaskinie Maurycy zafascynowanie zjawiskiem podziemnego kresu oraz podziw dla natury i świata które widzieli było ogromne!!!!!!!!!!! (FOTO)

Dnia 29 sierpnia Model z Szymonem byli w jaskiniach sloupsko-šošůvských. Jaskinie znajdują się na południowych krańcach miasteczka Sloup w Sloupské dolinie (początek Suchého Źlebu). Należą do systemu Amatorskich jaskiń (Amatérské jeskyně), który jest najdłuższym systemem jaskiń w Czechach. Sloupsko-šošůvské jaskinie są rozległym kompleksem katedr, korytarzy i ogromnych podziemnych przepaści wytworzonych na dwóch piętrach. Komora nazywana jaskinią Eliščina ma wspaniałą akustykę i dlatego okazyjnie jest wykorzystywana do koncertów muzyki kameralnej. (FOTO)

Dnia 18-19 września odbył się Biwak Klubowy "Trzebniów". Spotkaliśmy się na miejscu w Trzebniowie pod skałą ok. godz.10:00. (FOTO)

W dniu 24 września 2010r. Uczniowie klas pierwszych Gimnazjum w Przyrowie zwiedzili Jaskinie Trzebniowską. W ten sposób mieli szansę obcowania ze wspaniałym światem przyrody nieożywionej. Przekazana wiedza, jak powiedzieli: " wzbudziła głębszą refleksję i oprócz wrażeń typowo estetycznych wywołała zrozumienie potrzeby ochrony niezwykłego świata podziemi". Wycieczce przewodzili: Tuptuś i Grzegorz.

Bieszczady 30.09.2010-4.10.2010r.

Jak co roku wyruszamy w Bieszczady, to już tradycja bo trzeci raz przemierzamy szlaki dzikich Bieszczad. Tym razem wchodziliśmy na Magurę i obowiązkowo Dwernik Kamień ze względu, iż mieliśmy w tym roku kilka nowych osób, a być w Bieszczadach i nie wejść na ten szczyt to ogromna strata. Pogoda dopisała, choć już w nocy były przymrozki (do -5), ale co to jest jeśli ma się kominek i co nieco na rozgrzanie. Było ekstra, a grzybów... nie to co u nas, maaaaasa - tylko zmieniać wiadra. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Solinę (piękne widoki) i oczywiście trzeba było kupić jakieś pamiątki, czyli hehe... OSCYPKA!!! Dobry nawet, choć nie z Zakopanego.

W wyprawie uczestniczyli:

Coraz więcej osób. Zobaczymy za rok, może jeszcze ktoś dopisze. Zapraszam!!!! Następnym razem chcemy odwiedzić inne tereny Bieszczad, a jakie? - to już do uzgodnienia!!! (FOTO)

Dnia 9 października - Ludwinów. Była okazja by spotkać się z kolegami z Brzeszcz i nie tylko. (FOTO)

Dnia 25,27 i 28 października dzieci z koła plastycznego działającego w MDK w Myszkowie miały zajęcia na terenie naszej bazy w pomieszczeniach "Sztucznej Jaskini Do Zajęć Dydaktycznych". (film)

Dnia 6 listopada odwiedziliśmy J.Kryształową. (FOTO)

13 listopada pracowaliśmy w J.Piątek dotarliśmy do Sali Borsuczej. (FOTO)

Dzieciaki zwiedzając MDK w Myszkowie odwiedzili naszą Sztuczną Jaskinie Do Zajęć Dydaktycznych i wysłuchali prelekcji w naszej Bazie Speleo-Myszkowa. (film)

Speleokonfrontacje 2010. (FOTO)

Są to zdjęcia z jaskini "Piętrowa szczelina" W wyjezdzie uczestniczyli: Sylwia, Marlena, Krzysiek oraz Rafał. Wyjazd odbył się 21.11.2010r. (FOTO)

J.Maurycego - konserwacja klap 4-5.12.2010r. W pracach brali udział: Pitek, Tofik, Model.(FOTO)

J.Maurycego - 11.12.2010r gościliśmy kursantów z Katowic . Z naszej strony brali udział: Pitek, Krzysiek, Model, Sylwia(osoba towarzysząca).(FOTO)

Sylwester klubowy miał miejsce w MDK w stylu "Dzieci Kwiatów". To było coś :-) Uczestników było 30-stu.(FOTO)