strona główna archiwum 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010

Sprawozdanie za rok 2009

1 stycznia przywitaliśmy nowy rok w naszej nowej Bazie Speleo-Myszków. Dzięki niesamowitemu uporowi i konsekwencji Prezesa Strażaka, oraz ogromnemu wysiłkowi członków i sympatyków naszego stowarzyszenia, udało się zakończyć prace w głównej sali naszej bazy, w stopniu pozwalającym przywitanie Nowego Roku 2009. (FOTO)

3 stycznia zaczęliśmy prace nad sztuczną jaskinią, która znajdować się będzie na terenie Bazy Speleo - Myszków i zajmować będzie dwa pomieszczenia + korytarz. Zakończenie prac planujemy na wiosnę 2009r. Będzie to jedyna taka jaskinia na terenie Śląska ...na pewno. :-)

10-11 stycznia byliśmy na corocznym Biwaku Zimowym, tym razem ok.70 osób dotarło w okolice szczytu Priehyba(1050m.n.p.m.) W wyprawie brało udział 4 członków naszego stowarzyszenia + 2 os. towarzyszące. Kilka fotek tutaj

18 stycznia Mycha i Model byli na nartach w Zarabiu, w tym miejscu należy zaznaczyć, że dla Mychy był to debiut. Zniosła to bardzo dzielnie:-). (FOTO)

26 stycznia byliśmy w składzie: Strażak, Model, Miki z synem i Kkacper sprawdzić stan zabezpieczeń jaskiń Wiercica i Wierna. W drodze powrotnej zajżeliśmy do Witkowej i Trzebniowskiej. (FOTO)

7 lutego odwiedziliśmy J. Kryształową i J. Brzozową. W obu jaskiniach stwierdzono większą niż zwykle ilość nietoperzy. W J. Brzozowej ok.60 osobników (rekord w tej jaskini).

15 lutego Model z rodziną byli na Kotelnicy, Mycha nauczyła się jeździć na nartach. Wojtek i Szymon próbowali swoich sił na deskach.

21 lutego odbyło się coroczne liczenie nietoperzy w J. Wiercica. Badania przeprowadzał dr. Tomasz Postawa.

W Wiercicy bylo:

Jaskinia Wiercica:

razem: 102 osobniki
Dla porównania w latach
2008r - 100 osobnikow
2007r - 76 osobnikow.

22 lutego odbyło się zebranie Speleo-Myszków w naszej nowej bazie. Przyjęto nowych członków i skreślono jedną osobę z naszego stowarzyszenia.

28 lutego byliśmy w Zawierciu na corocznej imprezie "z JURY w GÓRY". Tym razem wyjątkowym gościem był odkrywca źródeł Amazonki Jacek Pałkiewicz.

14 marca kolejne zdjęcie z kursu przewodników jurajskich.Tym razem: Pilica i Smoleń. W kursie uczestniczą Roman Ormańczyk i Grzegorz Skorek.

22 marca 2009 - Krótkie sprawozdanie z wyjazdu na Jurę Wieluńską.

Wyjazd z Myszkowa o 7 rano :( w cztery (!) samochody i 11 osób (Ja, Strażak, Jarek z żoną i synem, Renata + 5 osób z Jaworzna i DG) Całe szczęście, że wyjechaliśmy tak wcześnie bo nie zdążylibyśmy zobaczyć wszystkiego, a plany były ambitne. Pogoda nawet dopisała - trochę zimno ale pogodnie.Udało się dojechać samochodami prawie pod samą jaskinie Niespodziankę na Górze Zelce (dobrze, że znałem drogę). W Niespodziance trochę ciasno. Dziewczyny były bardzo dzielne i nawet specjalnie nie marudziły. Może dlatego, że im powiedziałem, że to najciaśniejsza jaskinia ze wszystkich dziś planowanych. Z Niespodzianki Strażak dzielnie wytargał taaaakiego kamola . Będzie go można zobaczyć w bazie. Potem krótki spacer pod jaskinię Stalagmitową i Za kratą. Niestety jaskinie dość brudne i przede wszystkim zniszczone przez szpatowców. Potem jeszcze cztery mniejsze jaskinie rezerwatu - Mała, Draba, Zanokcica i Samsonowicza. Szybki przekąska pod samochodami i dalej w drogę. We wsi Draby zatrzymaliśmy sie pod jaskinią Ewy. Kiedyś wejście było w małym domku, teraz zostały tylko fundamenty i stalowa "klatka" chroniąca wejście.Po zwiedzeniu jaskini szybki przejazd do rezerwatu Szachownica. Tam spotkaliśmy się z Kaziem-Diobłem z rodziną i Lelim. W sumie zrobiła sie 17 osobowa impreza :). W Szachownicy I zatrzęsienie nietoperzy. Spały jeszcze w najlepsze. W Wielkiej Sali było ich pewnie z tysiąc (bez przesady...). Za to w Szachownicy II tylko kilka sztuk.Po zwiedzeniu jaskiń sympatyczne ognisko i pieczenie kiełbasek. Niestety pogoda zaczęła się "faflać" - zaczął mżyć niewielki deszczyk, który przeszedł wieczorem w regularne opady. W sumie jednak był to dość udany wyjazd. Zwiedziliśmy 10 większych jaskiń i dwa rezerwaty przyrody.

Osoby będące na Jurze Wieluńskiej to :

Rembecki Marek - Speleoklub Dąbrowa Górnicza, Markowska Magda - Speleoklub Dąbrowa Górnicza, Rembecki Bernard, Rembecka Ewa, Markowski Dariusz - JAWORZNO ;] Pozdrawiamy!

Krzysiek zwany kacprem

28 marzec-4 kwiecień - Alpy (Dolomity) - wyjazd narciarski. W tych dniach Prezes z Zuzią szusowali na "Alpejskim białym puchu". (FOTO)

25-26 kwiecień - III Biwak Pod Wiercicą. Ponownie grotołazi, którzy chcieli po raz trzeci uczestniczyć w tym "wydarzeniu" :-) Przybyli do dwóch sąsiadujących ze sobą jaskiń: Wiernej i Wiercicy. Namioty rozbiliśmy blisko otworu J. Wiercicy (po stronie nie chronionej Parkiem).W Ksiegach Wejść wpisało się łącznie ok. 90 osób. Tutaj kilka fotek z imprezy.

1-3 maj - Wekend majowy - Bieszczady. Model Z Mychą Wyjechali w czwartek o 1 w nocy, na miejscu byli o 7 rano. Biwak w Dwerniku. Cel podruży - Połonina Caryńska i Wetlińska. "Niestety z Bieszczad pomału robią się "Krupówki". Ustrzyki Górne i Wołosate oblężone przez turystów. Ostatniego dnia wyjechaliśmy do Bukowca przez Muczne. Z tamtąd na nogach doszliśmy do Beniowej. W stronę Sianek turystów znacznie mniej. Spotkalismy jeźdźców na koniach udających się z Tarnawy do Stanicy w Beniowej. Mogiły z I Wojny, spalone cerkwie i pojedyncze groby przy drogach towarzyszą na tym terenie przypominając o tragicznych dziejach tej ziemi." (FOTO)

5 maja miały miejsce prace konserwatorskie przy klapie Jaskini Wiernej. W pracach brali udział Leli i Kkacper

Przy tej okazji jaskinie zwoedzili TOPR-owcy:

Witaj!
Tu mirek
Dane nasze:

Było miło jaskinia piękna! naprawdę. Byłem raz na jurze w jaskiniach, kiedyś byłem na wspinie kilka dni no i z wojskiem w Bolechowicach na szkoleniu wic teraz wiem że Jura jest wspaniała! :)

24 maja zwiedziliśmy Jaskinie Maurycego, w towarzystwie żon :-) Ze Strażakiem była jego żona (absolutny debiut w jaskini). Ze mną była żona Agnieszka i Mikołaj oraz Renata. Byli też Ewa, Heniek i ich córka oraz oczywiście Karson, który zadbał o nasze podniebienia, zrobił ognisko i upiekł kiełbaski. Byliśmy przed 11.00, pogoda była super. Pozdrawiam Jaro. (FOTO)

24 maja (druga grupa) Robert Makuch z rodziną, "walczyła" w parku linowym. (FOTO)

6 czerwca spotkaliśmy się przy Jaskini Wiernej ok. 9:00. Otwarta była do godz.16-stej. Potem przeszlismy pod J.Wiercicę. Strażak przywiózł ławki itp. Trzeba było wszystko zmontować i rozbić namioty. W nocy deszcz i słychać było burzę.

7 czerwieca ok. godz. 13-stej odbyła się III Msza Św. w Jaskini Wiercicy, w intencji "tych co zginęli w górach i jaskiniach". Już po raz trzeci przybyli wszyscy ci, którzy chcieli w ten sposób uczcić pamięć swoich przyjaciół których już niema między nami. I tym razem tą Mszę Św. celebrował Ojciec Piotr Graczykowski. Na powieszchni jaskini modlił się z rodzinami grotołazów Ojciec Jerzy Kielech z Sanktuarium w Leśniowie. Udzielił komuni świętej zgromadzonym. W tym roku we mszy uczestniczyło 39 osób z klubów speleo, z całej Polski. (fotki)

11-12 czerwiec odwiedziliśmy Jaskinię Cabanową,Towarną i Dzwonnicę. W Cabanowej "jest jeszcze" książka wpisów. Po zaznaczeniu w niej swojej obecności ruszyliśmy w Sokole Góry. Przymiarka do zacisku między Olsztyńską a Wszystkich Świętych, lecz klapa, minęły "lata świetności" gdy się miało kilkanaście centymetrów mniej w pasie :-) Krzysiek niedał rady, mój "bas" też :-( Co widać na zdięciu (rozerwany kombinezon). Potem pomogliśmy wyjść z Jaskini Koralowej ekipie z Częstochowy. Obyło się bez ekipy Telewizji Katowice :-)) Wspólne ognisko i nocleg. Byliśmy w składzie: Krzysiek Miklas i Tofik (foto)

13 czerwca w godzinach przedpołudniowych koledzy ze Speleoklubu Warszawskiego przy okazji jubileuszu "55-lecia Speleo Warszawa", odwiedzili Jaskinie Maurycego i Wiercicę. (foto)

Dnia 20 czerwca odwiedziliśmy trzy bedące w swoim sąsiedztwie jaskinie: Koralową, Olsztyńską i Wszystkich Świętych. W wyprawie brali udział: Agnieszka, Ela, Karson, Jarek i Irek. (foto)

11 lipca 10-cio osobowa grupa wybrała się do jaskini Szczelina Piętrowa, pokonana została cała jaskinia, w tym: labirynt, korytarze Kryształowy i Bajkowy. (foto)

22-23 Lipica Tofik, Renia, Bartek i "Kaja" byli w Karkonoszach. (foto)

29 lipiec - Grapceva Spilja

Nawet podczas upalnego urlopu warto zejść do jaskini. Humac - Chorwacja (Hvar) - jaskinia Grapceva Spilja. Warto zobaczyć. Wielka sala z fantastyczną szatą naciekową. Jest jeszcze druga, mniejsza ale trzeba sie trochę przeczołgać i mieć zgodę przewodnika. Agnieszka, Ewelina (debiut) Mikołaj i ja. Pozdrawiamy Jarek. (foto)

14 -16 sierpnia Model z Mychą byli w Skalnym Mieście w Czechach i w Sztolni Walimskiej. Od 1943 roku w rejonie Gór Sowich Niemcy prowadzili zakrojone na szeroką skalę i z ogromnym rozmachem prace budowlane pod wspólnym kryptonimem "Riese" ("Olbrzym"). Budowa nie została nigdy ukończona, a jej pozostałością jest szereg podziemnych kompleksów i budowli naziemnych do dziś owianych mgłą tajemnicy co do ich przeznaczenia. (foto)

W dniach 22-30 sierpnia Prezes z rodziną i rodziną Noszczyków przebywali na terenie Chorwacji ( wyspa Korczula). W trakcie pobytu wybrali się na wycieczkę do Dubrownika. W drodze powrotnej podziwiali piękne wodospady nad jeziorami plitvickimi. (foto)

Dnia 15 września Strażak oprowadził po Jaskini Maurycego członków PTTK M-2 (foto)

Dnia 3 października ok.10-tej byliśmy w Jaskini Brzozowej, po południu otwarta była Jaskinia Wierna. Wieczorem udaliśmy się na "BRZOZÓWKI 2009", jednocześnie była to okazja do swiętowania jubileuszu 20-lecia HKTJ. (foto)

W dniach od.08.10.2009 do 12.10.2009 jak co roku odwiedziliśmy Bieszczady (foto)

W wyprawie uczestniczyli:

Dnia 18 października odbył się pierwszy ślub w naszym stowarzyszeniu :-) Wszystkiego najlepszego i dużo miłości wzajemnej dla Sylwi i Janusza Romaniuków. (foto)

W dniach 24-25 października uroczyście obchodziliśmy 40 lecie klubu SBB, na które zostaliśmy zaproszeni przez kolegów z Bielska Białej. Spotkanie główne miało miejsce w schronisku na Szyndzielni. (foto)

Dnia 24 października - Studnia Szpatowców. W wyprawie brali udział: Ela i Karson.

W dniu 26 października było wejście do J. Maurycego. Pozdrawiamy pracowników Polimeru. (foto)

W dniu 29 października "Maurycy powitał u siebie" Nowicjat z Leśniowa. Pozdrawiamy Was i szczęść Boże. Tu trzeba zaznaczyć, że to już druga po Wiernej jaskinia w której byli przyszli zakonnicy - Paulini. Pozdrawiamy nową członkinie naszego stowarzyszenia Annę "Matkę" :-) (foto)

31 października Jaskinia Sucha. Po drobnych perypetiach związanych z dotarciem do Jaskini Ks. Borka :-))) Dotarliśmy do "Suchej" w składzie: Agnieszka i Jarek Noszczyk z synem Mikołajem, Elżbieta i Wiesław Noszczyk, kierownikiem zespołu był Karson. Tu należy przypomnieć, że w wyprawie brały dwie rodziny Noszczyków :-) (foto)

7 Listopada odbyła się konserwacja klap w Jaskini Wiercicy i Maurycego. W pracach uczestniczyli: Pitek, Miki, Krzysiek, Tofik, Model.

21-22 Listopad - Zakończenie sezonu 2009 - Plan akcji: Jaskinia Studnisko, Wszystkich Świętych, Koralowa itp. (Sokole Góry).Kierownikiem grupy był Karson.

7 grudnia miał miejsce wywiad w naszej bazie zrealizowany przez Radio Katowice na temat "Sztucznej Jaskini Do Celów Dydaktycznych" » Posłuchaj «

31 grudnia /1 stycznia 2010 - Sylwester - bawiliśmy się w naszej nowej Bazie. W Nowy Rok spotkaliśmy się ponownie ok. 14 na "Poprawinach" (foto)