strona główna archiwum 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010

Sprawozdanie za rok 2008

5 stycznia odbyło sie spotkanie w Zrębicach . W Sokolich Górach zauważono "podejrzanie" wyglądających ludzi, poruszających sie nocą z pochodniami:-) Czyżby narodził się jakis nowy kult? ...

6 stycznia Model, Strażak i Zuzia plus osoby towarzyszące szusowali na nartach na Kotelnicy. Pogoda dobra , wieczorem zaczęło trochę sypać. Miło spędziliśmy czas.

12-13 stycznia bylismy na corocznym "Biwaku Zimowym" organizowanym przez Prymule - 250 m. na północ od szczytu Minčol 1273 m. Pogoda dopisała, mimo dodatniej temperatury biwak można nazwac "zimowym"- było ok.1m śniegu. Miło było spotkać się z "ludźmi gór". To jedna z okazji by wymienić sie doświadczeniem, porozmawiać o planach na rozpoczęty rok i wspólnie spędzić czas przy ognisku. Poruszaliśmy się jak zwykle pieszo, jednak w przyszłym roku planujemy zaopatrzyć sie w sprzęt skitourowy. Było fantastycznie i w doborowym towarzystwie miło spędziliśmy weekend. (FOTO)

20 stycznia o godz.10.00 wyjechalismy do jaskini Ks.Borka lekki śnieżek mrozik -4°C. Parkujemy na polance na drodze miedzy Mirowem a Niegową i czerwonym szlakiem do góry. Droga do jaskini nie jest prosta :-) Godz 12.00, czas na obiad. (opis z wyprawy)

W wyprawie udział brali:

2-3 lutego odbyło sie spotkanie w Zrębicach . Nastepnie udaliśmy się "późną nocką" pod J. Brzozową. - Ogniska juz dogasał blask:-)

3 lutego godz.9 rano w zimowy poranek, wybraliśmy się do nieczynnego już kamieniołomu w Rudnikach niedaleko Częstochowy. Pogoda jak na tę porę roku dobra bo bez śniegu ale zato mróz -8°C. Wejście do jaskini ładnie obmurowane lecz krata z zasuwą oczywiście wyrwana na pewno przez wandali. Jaskinia ciekawa ze względu na jeziorko, na dnie jaskini o takich rozmiarach które można zobaczyć na jurze tylko właśnie tutaj.

23 lutego odbyło sie coroczne liczenie nietoperzy w jaskiniach: Wiercica, Wierna i Maurycy.

Wyniki:

Jaskinia Wierna:

(Joanna Furmankiewicz, Damian Czachowski, Przemysław Szwed, Herbert Chudzik)

Jaskinia Wiercica:

Nieoznaczony do gatunku: 1 os. Razem: 100 os. (Postawa Tomasz, Dudek Katarzyna, Małgorzata Wolczak)

Jaskinia Maurycego:

29lutego byliśmy w Zawierciu na kolejnej edycji imprezy "z JURY w GÓRY". (FOTO)

2 marca odbyło sie zebranie Stowarzyszenia, na którym wybrano nowe loga na dokumenty i naklejki. Zbierane były składki członkowskie i ustalanie najblizszych naszych działań. Każdy członek Stowarzyszenia otrzymał Statut Stowarzyszenia Speleo- Myszków. (FOTO)

8-9 marca spędziliśny w Jaskini Kryształowej, po wyjściu, ognicho i kiełbacha. (FOTO)

W jaskini policzono 11 osobników:

15-16 marca odbyło się spotkanie w Zrębicach - pozdrowienia i podziękowania dla wszystkich, którzy pomagają nam, pomagali i pomagać maja zamiar :-)

29-30 marca byliśmy w jaskiniach Szachownica (I i II), mnóstwo nietoperzy, piękne fotografie (chyba najlepsze, jakie udało mi się zrobić nietoperzowi). Niestety - Rezerwat Przyrody Szachownica przywitał nas stertą śmieci, tuż pod tablicami mówiącymi o tym, czego to nie należy robić w rezerwacie. Masakra! (FOTO)

5 kwietnia spotkaliśmy się w Zrębicach, było miło chociaż trochę potu wylaliśmy :-) (FOTO)

19-20 kwietnia prace konserwatorskie w Wiercicy. Następnie Bobolice - w poszukiwaniu jaskini.

26-27 kwietnia Odbył się II Biwak Pod Wiercicą. Pozdrawiamy wszystkich uczestników, którzy zaszczycili nas swoją obecnością. (FOTO)

1-3 maj Grzegorz " Strażak", Ela , Wiesiek i dziecie, byli na Słowacji, w Słowackim Raju i Jaskini Bielskiej. (FOTO)

8 czerwca odbyła się II-ga Msza Św. w Wiercicy - za tych co zginęli w górach i jaskiniach. (FOTO)

22 czerwca Tofik, Puszkin i Strażak odwiedzili Jaskinie Maurycego, towarzyszyły im żony i dzieci:-) (FOTO)

27 czerwca byliśmy po raz kolejny w Jaskini Piątek w Bobolicach :-) (FOTO)

9 sierpnia otwarata była Jaskinia Wierna i Wiercica

6-7 września bylismy wraz z rodzinami nad Zalewem w Dzibicach, dla odmiany - słodkie lenistwo :-) (FOTO)

13.9.2008r.(sobota). odbyło się kolejne ;-) spotkanie w Zrębicach.

26-29 września bylismy w Bieszczadach w ok. Dwernika w składzie: Strażak, Tofik, Pitek, Model i Tomek (os.tow.) (FOTO)

4 pażdziernika odbyło się spotkanie w Zrębicach, pozdrawiam Jaworzno, Częstochowe i Świecie :-) (foto Miki) (FOTO)

6 pażdziernik zaczęliśmy prace remontowo budowlane w nowej bazie, w MDK. Wszyscy Ci którzy maja ochotę pracować przychodzą w wyznaczonym przez siebie czasie i działają osstroo!!!

15-16 listopada bylismy na dwudniowym wyjeździe w Beskidach. Celem głównym Jaskinia Trzy Kopce, oprócz niej zrobilismy Jaskinie: Salmopolską, Malinowską. Wyjechaliśmy w sobotę o godz.14, powrót w niedziele ok. 18-stej. W wyprawie brało udział 12 osób. (FOTO)

22-23 listopada w podlesickim Zajeździe Jurajskim odbyły się SPELEOKONFRONTACJE 2008, nasze stowrzyszenie reprezentował Prezes Grzegorz Skorek ( Strażak) i członkini Emilia Liberda.

7 grudnia, początek kursu dla Przewodników Jurajskich - jako pierwszy dostał nasze przyzwolenie Strażak(Prezes). Pierwsza kursowa wycieczka Strażaka na jure - wyjazd z Zawiercia w kierunku Ogrodzieńca, przejazd Podzamczem, Pilica, Wolbrom, Imbramowice, Ojców, Dolina Prądnika i powrót przez Olkusz do Zawiercia. (FOTO)

13 grudnia, Strażak był na kolejnych zajęciach kursu dla Przewodników Jurajskich - Góra Zborów, rezerwat, klasztor w Leśniowie, cmentarz żydowski w Żarkach. (FOTO)

31 grudnia, pożegnaliśmy stary 2008 rok podczas balu sylwestrowego w naszej nowej Bazie Speleo-Myszków. (FOTO)